El Media training d’Undatia Comunicació està concebut per poder acostar els col·lectius professionals, empresarials o institucionals als mitjans de comunicació. Les pors o els recels de molts sectors a relacionar-se amb els periodistes en dificulten la visibilitat i la notorietat, i desaprofiten el potencial que tenen els mitjans per arribar a l’opinió pública.
Aquest Media training permet avançar cap al coneixement mutu: a aquests col·lectius els serveix per connectar i interactuar amb garanties amb els diferents mitjans per obtenir els millors resultats possibles. Als mitjans i als periodistes, per conèixer millor aquests col·lectius i com relacionar-se amb ells de la manera més eficaç per a les seves necessitats informatives.
El Media training d’Undatia Comunicació permet
- Conèixer la realitat actual dels mitjans de comunicació (premsa, ràdio, TV i digitals)
- Tractar les percepcions i dificultats mútues: del col·lectiu cap als mitjans i dels mitjans cap al col·lectiu
- Conèixer la dinàmica interna dels mitjans de comunicació i aprofitar-la per als objectius del col·lectiu
- Entendre què motiva els periodistes
- Perdre les pors i els recels cap als mitjans de comunicació i els periodistes
El Media training d’Undatia Comunicació comprèn
Tres sessions de mitja jornada:
- Qui és qui en els mitjans de comunicació (mitjans i periodistes).
- Com funcionen els mitjans de comunicació i els periodistes, i com relacionar-se amb ells de forma efectiva
- Sessions de treball paral·leles, amb la participació de professionals i periodistes, per analitzar – amb el visionat de casos concrets – el tractament que donen els mitjans al col·lectiu i al seu treball professional, i quines facilitats dóna el col·lectiu als mitjans per poder exercir la seva tasca amb garanties
- Simulació, amb gravació i anàlisi posterior, d’un programa de televisió amb la participació de tots els assistents